Kärjettömän sytytyksen asennusohje

Eikö sytytä? Kysäise neuvoa täällä!

Re: Kärjettömän sytytyksen asennusohje

ViestiKirjoittaja TCH » 29 Loka 2018, 17:45

Elän toivossa, että se tarttisi mitata vain kerran ja sitten käyttää sitä lamppua.

No, tämmösen hommasin helpottamaan hommaa. Kokemusta ei vielä ole siitä onko mistään kokoisin, jää nähtäväksi.

Kuva
Käyttäjän avatar
TCH
Mökkimopoilija

ViestiKirjoittaja TCH » 31 Loka 2018, 19:22

Aika nopea toimitus Puchpartsilta, tänään täällä. Paketissa ei tosiaan ensimmäistäkään paperilappua, asennusohjetta tai edes kuittia tms. Joten tämä ketju on arvokas, kiitos siitä Matsille.

Ja mitä tulee siihen vauhtipyörän ympärysmittaan niin ei tämä ole 360mm vaan 368mm. Heitto tosin ei ole kuin 0.022° mutta kuitenkin ;)

Kuva

Ps. Nyt ei tarttis löytää kuin se toinen kone, mitä alkaa rakenneltelemaan.
Käyttäjän avatar
TCH
Mökkimopoilija

ViestiKirjoittaja Matsi. » 02 Marras 2018, 11:41

Moro,

Hienoa! Pistä viestiä tänne vaikka jos menee sormi suuhun noitten kytkentöjen kanssa. Mutta koska tuo on sama setti mitä itse käytin, menee varmastikin nuo piuhoitukset niinkuin olen rustaillut. Kerro sitten sinäkin kokemuksia jahka saat kiinni ja ajoon.
1965 "Heimo" viewtopic.php?f=5&t=2569
1963 (entinen) viewtopic.php?f=5&t=2216
1979 Maxi (entinen) viewtopic.php?f=5&t=1317
Käyttäjän avatar
Matsi.
Tunturi-guru

ViestiKirjoittaja TCH » 04 Marras 2018, 11:47

Moi taas, joo täytyy laittaa. Asennus vaikutti aika suoraviivaiselta. Saa nyt nähdä mihin koneeseen toi tulee. Olen hommannut toisen VS50KX:n mutta nyt näyttää siltä, että olisi kaupat tehtynä VZ50N4:stakin. Mahtaako tämä sytkä sopia myös siihen? Samaan suuntaan pyörivä oli ainakin.

Ps. törmäsin hyvään selitykseen siitä sytkäkäyrästä, lukaise kohta "effects of timing and curves": https://www.mopedarmy.com/wiki/Ignition_timing_for_CDI
Käyttäjän avatar
TCH
Mökkimopoilija

ViestiKirjoittaja Matsi. » 05 Marras 2018, 10:10

Moro,
Pitäis kyllä toimia VZ50N4-koneessa myös, ainakin olen saanut supersportin sytkäkamat toimimaan Pappiksessa ja kone pyörii samoin päin. VZ50N4:ssä tuo vauhtipyörä on pikkuisen isompi kuin VS50LF:ssä. Ehkä tuo alkuperäinen pappiksen koneen vauhtipyörä on ollut piiriltään sen 360mm tasan?
Kyllähän tuo järkeenkäypää asiaa on tuosta sytytyskäyrästä. Olen ehkä vähän edelleen sitä mieltä, että tuo tulee kyseeseen sitten kun alkaa viritystaso olemaan kovempi. Ja tosiaan lienee selvää, että kärjellisen sytytyksen kanssa homma on eri, kun kärjet ei enää 10.000-12.000 RPM jälkeen ihan samalla tavalla seuraa perässä, kuin pienemmillä kierroksilla. Eli kärjellisessä tuo aikaistaminen korkeammille kierroksille olisi vissiin kova juttu, ja sitten jos alkaa olla virettä ja elektronista syttyä niin sitten kunnolla hyödyn saa irti muuttuvalla sytytysennakolla.
1965 "Heimo" viewtopic.php?f=5&t=2569
1963 (entinen) viewtopic.php?f=5&t=2216
1979 Maxi (entinen) viewtopic.php?f=5&t=1317
Käyttäjän avatar
Matsi.
Tunturi-guru

Edellinen

Paluu Sähköt